W kolejnym tygodniu kolejne zadania:
KL.I
Nadal utrwalamy dźwięki gamy.Wykonaj zadanie śpiewając gamę lub jej fragmenty.
Proponuję echo rytmiczne utrwalające poznane wartości , spróbuj powtórzyć zadanie.
Dyktando rytmiczne: przepisz zadanie do zeszytu, posłuchaj dyktanda uzupełnij brakujące wartości.
W wolnych chwilach z rodzeństwem albo rodzicami proponuję wykonać instrumenty perkusyjne (plik instrukcji w załączniku) i stworzyć własną orkiestrę, wykonując dowolny akompaniament do proponowanej piosenki o gamie. Chętnie obejrzę efekty Waszej pracy, kontakt znajduje się w wiadomościach dla rodziców (dziennik elektroniczny).
Kl.II
Zapisz gamę D-dur w zeszycie w dowolnym rytmie w metrum 4/4,
naucz się śpiewać gamę, pamiętając o znakach przykluczowych, skorzystaj z wirtualnego pianina.
Echo rytmiczne: wykonaj zadanie naśladując przedstawione ruchy rąk.
Dyktando rytmiczne: przepisz dyktando do zeszytu, posłuchaj realizacji rytmu oraz uzupełnij brakujące wartości rytmiczne, naucz się klaskać.
W wolnych chwilach z rodzeństwem lub rodzicami stwórz własną orkiestrę, wykonując instrumenty muzyczne (plik instrukcji w załączniku), wykorzystaj je tworząc akompaniament do dowolnej piosenki. Efekty swojej pracy można przesłać na kontakt podany w wiadomościach dla rodziców (dziennik elektroniczny).
KL.III
Ćwiczenia słuchowo-głosowe w tonacji d-moll, przepisz ćwiczenie do zeszytu, naucz się śpiewać, podpisz stopnie gamy oraz interwały.
Wartości rytmiczne w metrum ćwierćnutowym i ósemkowym -powtórzenie.
Po uszeregowaniu wartości zapisz je w metrum 4/4 (2 takty) oraz 6/8 (2 takty).
Pozdrawiam, do usłyszenia
M.Nadolska-Dudziak
pliki do pobrania